Omstart

Jag vet inte hur många gånger som jag har funderat på att ta upp bloggandet igen. Idag har jag varit på en föreläsning med economista, "Blondinbella" och pingis. Det är nog den föreläsningen tillsammans med aldelens för mycket prat med tjejerna som bidrog till suget att börja blogga igen.

Av någon anledning så kände jag mig så himla nedstämd när jag gick ifrån föreläsningen. Att se två så pass unga personer som lyckats med det dom vill fick mig att ifrågasätta vad det är jag själv håller på med och vad jag vill. Vad håller jag egentligen på med?

Jag har börjat plugga Samhällsbyggnad på LTU, bor kvar med min sambo i stan, jobbar extra på Luleå hockey och smarteyes. Innan detta spenderade jag sommaren med att jobba på försäkringskassan. Men vill jag det?

Jag har aldelens för många vänner som har flyttat här ifrån och jag har träffat många nya. Om det är någonting som jag har lärt mig under denna frånvarande tid genom att lyssna på Hanna och Amandas Fredagspodd så är det att man faktiskt måste välja sina vänner. Min allra bästa vän är fortfarande i Australien och jag har inte träffat henne på snart ett år, någon jag verkligen saknar som gjorde vardagen ljusare.

Jag har lärt mig att jag är en person med nya idéer, drömmar och mål varje dag. Så att jobba på ett och samma ställe har jag börja ifrågasätta. Samtidigt som ett arbetsliv som liknar en entreprenörs känns riskfyllt.

Det är alltså som vanligt i mitt liv, dom vanliga funderingarna. Och hur spännande är det egentligen...?
Ja ni fattar, det är som vanligt.
Hej!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0