Mysiga kvällar och kletiga sopor

Sop stationer är allt bra grisiga. Var och slängde sport tillsammans med mamma. Kletigt... Stod även en fullt normal man där med en pinne i anden vid en container. Han stod och petade och letade där länge och väl. Efter ett tag förstod jag att han letade pant. Men det gick inte ihop för mig, för han såg inte ut som en "sån"? En sån med trasiga kläder, inga tänder och på lyset. Nä han såg ut som en helt vanlig pappa som hade vägarna förbi containern innan han skulle nya barnen på dagis?
Kan inte förstå att det finns så många hemlösa i Sverige. Hade en lång diskussion med mamma efter detta. Dom är fler än man tror tyvärr....
Nu ska inte detta misstolkas och uppfattas fel. Jag tycker bara att det är synd. Synd eftersom att vi bor i Sverige och alla har möjlighet till samma chans. Nåväl.
Efter detta for jag och mamma till farmor. Hon är som söt min farmor. Och tuff!
Nu ska jag återgå till folket här hemma. Folk är här och det är vin och choklad som gäller. Men nu ryktas det om att pajen och kaffet är framme. Bäst att lägga på en kål!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0