Lev ut din dröm

Jag och Filip pratade om arbetstider igår kväll och kom fram till att vi verkligen har helt olika arbetstider. Jag jobbar 9-18 och han 14-22. Vilken är då bättre? Att få komma in i en vardag med rutiner och rimliga tider eller ha hela förmiddagen ledig?
Filip la upp ett rätt bra argument. Vi som jobbar dessa tider har ingen möjlighet att hitta på något på morgonen och sen är man för trött för att hitta på nått efter 19.00 då man äntligen blivit klarar med maten och måste ta tag i tvätt, städning och allt annat kul.
Börjar man däremot 14.00 har man som sagt hela förmiddagen på sig men man låser istället hela kvällen. Så vad är bäst? Låsa morgon och kväll eller bara kvällen?
Kompromiss skulle jag nog svara till mig själv. Att vi båda skulle ha haft samma arbetstider, oavsett om det är 9-18 eller 14-22. Så nä, ingen av tiderna är egentligen speciellt bra. Inte för våran del.

För att vända det negativa till det positiva är detta istället ett perfekt läge för en hund om ni frågar mig. Jag vet att jag låser upp mig, att jag inte kan vara spontan, att jag alltid måste hem. Men so what? Är less på att bli påmind och ifrågasatt ang detta. Varför skulle min dröm vara mycket sämre än någon annans som drömmer om att resa bort ett år? Jag har inget intresse av att göra såna turer. Tyvärr kanske, eftersom det verkar vara det som förväntas av en tjej i min ålder. Så ifall att jag nån gång i framtiden sitter i ett plan påväg jorden runt så har jag (troligtvis) ändat mig eller så har jag knuffat mina egna drömmar åt sidan för att förverkliga någon annans. Så med detta sagt ska jag nog börja bygga upp en buffert, planera för en liten valp och min dröm :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0