Life is what happens to you while you're busy making other plans

Det här med "arbetslöshet" suger egentligen.. Okej jag har några extra jobb. Men det är ju som sagt bara extra. Brorsan frågade mig här om dan hur det kändes att inte ha några läxor att göra när man kom hem. Kände mig som en väldigt under aktiverad människa när jag svarar att jag faktiskt kan sakna det ibland.
Nu tycker alla som pluggar att nån borde sätta en kula igenom min skalle, i know. Men att gå omkring på dagarna och göra ingenting börjar faktiskt vara riktigt långtråkigt... Speciellt när alla man känner har fullt upp.
Ska jobba imorgon alla fall. Kommer väl troligtvis gnälla då också, pga att jag måste jobba. Att man aldrig kan vara njöd? Och glad? Vad är det för fel?
Ska till arbetsförmedlingen och uppdatera min handlingsplan på fredag. Detta eftersom att dom trott att jag varit arbetslös mer än ett år. Suck... Orkade inte ens börja förklara. Så jag får väl skylla mig själv och pallra mig dit.
Den här dagen har bestått av två promenader runt sjön och en power-nap. And thats about it.....
Nä nu ska jag lägga av med gnällandet och ta tag i saken. Har nog bestämt mig för att jobba under sommaren, läsa upp matte c efter det och sen jobba året ut för att söka till civilekonom?! Jag?!
Hm... ska fortsätta fundera. Är tyvärr svårt taggad. Sådär taggad som jag bara jag lyckas bli när jag anser att jag kommit på en genialisk ide!

Over and out.   


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0