11.11.11


Idag har varit en mycket omtumlande dag. For ut till stugan efter att ha varit och pratat med en mycket vis person som fick mitt jordklot att snurra minst tre extra varv och sen tillbaka igen. Det var så tomt i stugan, tomt, kallt och tyst. Jag såg dig överallt. Har aldrig varit i stugan helt själv förut, du har alltid varit där. Man det är du fortfrande och kommer alltid vara. Det kändes, gick inte att undgå. Tände två ljus, ett på bron och ett på piren där jag även satt och prata med dig. Kände mig extremt dum som satt och prata ut i tomma intet, så det var skönt att du gav mig de små tecken som bara vi skulle förstått. Jag vet att du hör, jag vet att du var där. Vi ses snart igen









- Blunda. Föreställ dig en person som villkorslöst älskat dig hela ditt liv, ser du ansiktet framför dig?
-Ja
-Ta nu fram en bild av dig själv som liten flicka, ser du henne?
-Ja
-Personen ovan håller om dig som lite flicka i sin famn, hårt, hör du vad han säger till dig?
-Ja
-Ta nu upp, i dagens läge, den lilla flickan i din egen famn, vad säger hon till dig?
-Men framförallt, vad hade du i dagens läge, vela säga till henne?

...det kommer vara jobbigt, låt det göra ont.



Jag såg dig hela tiden, tydligare än någonsin. Du höll om mig på sjukhuset som du alltid gjorde, jag var 6år.
Pappa, jag älskar dig


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0