Sammanfattning av 2009

Gott eller ont, det var 2009!

Januari:
Var den månaden jag var brun efter Thailand. Hade första festen med klassens tjejer och bröt mig i i Bergviksskolans matsal tillsammans med Martina. Där satt vi och prata samtidigt som vi knaprade på hårdbröd som dom lämnat framme tanterna. Dom måste ha vetat att vi skulle komma!

Vi tjejer hade även en middag som har betytt mycket för mig. Alla gjorde oliga rätter och allt blev helt lyckat. MammaMia musik och en släng ut i snödrivan. Smet in i en biljettkassa på Skogsvallen och spelade spel.
Det var himelskt. Minns ni?




Februari:
Gymnasiet hade friluftsdag så jag och Linnea drog på oss skridskorna och for iväg på äventyr.
Äventyrligt var nog hemresan som bestod av en guppande skoter och en skrikande jag.
Vi for till Kåbdalis som varje år och bodde i den traditionella röda stugan.
Jag och Kickan for till Råneå och spenderade alla hjärtans dag i en baskethall. Vi fick dom att spela med positioner och vann varje match! Vilken lycka.                                                


Mars:
Var den månad som jag lyckades få mitt hår orange med vita slingor. Gick inte till skolan på hela dagen och ringde till Barbro halvt grinandes.
Det börjar bli vår och febern kröp på. Det sista avsnittet av The Hills sick av stapeln men kan tala om att det börjat på nytt nu. Mumma!

Chester See - God Damn You're Beautiful

April:
Var månaden som resandet började. Jag Linnea och Martina tog vårat pick och pack och for till sthlm.
Det var nog helt klart den mysigaste resan jag någonsin gjort. Någontin man berättar för barnbarnem (;
Även Abisko med brändö pojkarna och Linnea! 
När någonting som varit extra positivt händer måste någonting negativt inträffa, som att livet vill att allt ska jämna ut sig och förbli neutralt.
Det var då skräcken som jag fotfarande kan dröma om på nätterna skedde. Krocken med skotern.
Kan fortfarande höra skriket.



Gary Go-Wonderful
Sara Haze-My Own Hands To Hold


Maj:
Jag gav upp mitt dansande efter att uppvisningen var över. Tog mig levandes igenom stadsmaran och
sommar började anas.



Sophia Somajo-Somebody New (Feat Juvelen)
Eric Hutchinson-Rock N Roll


Juni:
Är en utomordentligt bra månad om man frågar mig!
Jag fyller år, det är skolavslutning och midsommar. Detta med massa festligheter och mysiga sommar kvällar med dom man tycker om. Just så var detta år.
Vi provade även på husbils semester jag och min familj, inget jag rekomenderar.
Kanske med tjejerna eller pojkvännen. Men inte tillsammas med familjen, men lite mysigt kan jag inte undanhålla att det var ändå.




Juli:

Skulle jag nog säga var den månaden jag gjorde minst men ändå mest.
Små saker som man egentligen inte lägger på minnet men som man inte skulle kunna leva utan eftersom det förgyller vardagen. Till exempel alla svängar till brändön. Det var något helt nytt.
Att fara ut med en båt 2 på natten lite random och bara för att man vill och har till gång var helt otroligt. Tror jag måste ge dom alla en kram, deras vardag blev en upplevelse.
Alla mysiga kvällar med tjejerna, tiden i stugan och turerna till Ånge. Det skedde i Juli och jag vill uppleva det igen.







Augusti:
Det betydde sommarjobb, stockholm och festligheter!







September:
Unde September hände inte några större händelser.
Jag fick berätta för min far att han hade 13 par skor i hallen och jag 8.
Det var alltså inte längre mig han kunde klaga på.


Coldplay-Strawberry Swing

Oktober:
Som ni alla vet är den här tiden värst i skolan. Alla fall för våran del. Inte en ledig stund...
Men vi kämpade på tillsammans och till slut kom ju ändå halloween! Även den första snön.
Rebecca gjorde hål i läppen medans vi andra färjade håret.
Snart 18 och vi tror fortfarande att IQn sitter i hårfärgen.. suck.





Drake - Best I Ever Had


November:
Jag och Frida började hålla i fysträning för luleådamfotboll, mitt intresse för smink tog över och planering av renovering i rummet gick av stapeln.
Jag blev även tillsammans med en helt underbar kille som alltid gör mig glad :)
Jag älskar dig.




Owl City - Fireflies

Dececmber:

Var en mysig månad med mycket ljus.
Var på bergviksskolans nobelfest och for till galmelmormors hus.
Jag kidnappade min mor till Stokholm, firade jul härjedalen för sista gången. Morfar grät när vi for, det gjorde jag gina mamma och moster också.
December får mest avläsas genom bilder tänkte jag.











Det här året har varit riktigt bra! Både på gott och ont, men så är det väl alltid.
Ska passa på att tacka alla som som gjort mitt år. Ni är underbara :)


Kommentarer
kickan

haha, ja våran alla hjärtans dag vad ju mysig i alla fall. Kebabtallrik, fika, vinster och en missad buss, vad mer kan man begära egentligen? ;)

2010-01-04 21:50:06
URL: http://kickanv.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0