Ja här var vi sjuka!

Det tog ett tag innan jag somnade igår, låg och funderade ett bra tag.
Hade tänt ljus, så det var ett bra och mysigt slut på en söndag!



Vaknade i morse och kände att kroppen inte ville sammarbeta.
Var fortfarande kvar i det stadiet som lördags kvällen hade slutat med.
Beslöt mig därför att stanna hemma och försöka bli frisk.
Är ingen hitt att gå idrottsgymnasiet och vara sjuk...
Funkar ungefär lika bra som glass och ketchup!

Jag har faktiskt läst ut en bok idag! Vi har en uppg. i skolan att läsa ut en engelsk bok
och sedan göra ett ''boktips'' om den.
Eftersom jag och Frida hade ca.5 min på oss att välja bok i biblioteket, vart det att: hålla handenför ögonen-peka på första bästa bok-och ta den, sättet som vi valde på.
Jag fick Anne-Franks dagbok och Frida Titanic.

Den har nog dom flesta läst, sett filmen eller hört talas om. Så ska inte gå in mera på det.
Bara dra slutsattsen om att den är hemsk!
Förstår inte hur man kan påstå att det aldrig hänt med alla bevis.

Efter detta blev det till att slänga ihop lite mat.
Jag hade sms:at lite med Martina under morgonen som också ligger hemma och är sjuk.
Rätt komiskt.
Vi bestämde iaf att mötas ''påmitten'' och göra varandra sällskap ner till Kvantum
för att lyxa till det lite som alltid föräldrarna stod för när man var liten.
Men ikket nu, nu får man minsan göra allt sånt själv!
Det blev lite smått och gott, vi sa till varandra att krya på sig och traskade sedan hem.

För min del blev det att krypa ner i soffan med duntäcke och en stooor kudde :)
Såg på Andra Avenyn med min Ben And Jerrys. Även då tända ljus.

Pappa kom lite senare. Han har timing kan jag säga.
Precis när jag hade tv, dator, musik och satt uppe i ett effektivt sms:ande klampade han in.
Komentar: hahahahah, och du ska påstås vara sjuk du?! (tar fram kameran och fotar?)
Vad svarar man på det?



 


bilden min far tog som hastigast.
haha,ojoj.

Risig bild.
Men vem är inte det
när man är sjuk.


Kommentarer
frida

sötnos! tur att du är frisk i morgon :) detta är inget tablett man äter, utan mer som en ansiktsmask.

2009-01-26 22:11:45
URL: http://fridaakeblom.blogg.se/
linnea

Man blir ju typ sugen på att vara sjuk när man läser hur din dag varit, hihi :) Sötaste sjuklingen på länge!<3

2009-01-26 23:01:50
URL: http://linneaajs.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0