Bröllopsduellen :)

Dagen har bestått av mys, inget smink, musik och bara myskläder. Eftersom jag verkligen hatar söndagar kändes det bittert att vakna i morse och veta om att det är måndag i morgon...
Jag pallrade mej iväg till Martina iallafall. Vi såg på någon julfilm, lite efter kanske men den gick på tv.
Sen gick jag hem käka, träning med f.98 som vi nu har lärt positioner, nu blir vi farliga ;) Sen for jag och Martina på bio. Vi såg Bröllopsduellen, måste vara bland dom bästa filmerna jag sett ändå :')
Det är en sån där film som man ska se med sin bästa vän, inte pojkvän och absolut inte själv.
Då är risken stor att man grinar värre än vad jag och Martina gjorde i slutet.
Den är inte så speciell men det som gjorde att den stack ut så pass och gjorde den till en extremt bra film var nog slutet, det är så självklart men ändå någonting som man absolut inte tar sin tid att fundera på.
Det är svårt att förklara, man borde se den, är rädd att jag sak förstöra den söta känslan man fick av den genom att beskriva det dåligt, därför är det ett måste till er alla som läser detta att gå och se den med en vänn, helst som ni känt extra länge. 

Efter bion gjorde vi det som vi redan bestämt oss för att göra innan, gå genom stan till en mack och köpa en kaffe.
Någonting som vi ofta tog oss tid att göra förut. Bara det att undertiden vi försökte återuppleva alla minnen blev vi ju förföljda...

Nått riktigt slusk som hängt efter oss från sf bion, väntat medans vi tog ut pengar och sedan fortsatt ända tils vi kom till stadsparken och vi började förstå att han tillsammans med sin nerdragna mössa, överdragna huva, långa rock, och långsamma tunga steg med armarna bakom ryggen var oss han förföljde. 

Paniken sprider sig och vi ökar tempot, även han. 


Idioter som vi är svänger vi in i stadsparken, av alla ställen? 
Martina fick helt plöttsligt för sig att hon skulle åka på uttern som finns där.
Det fanns ingen stege ännu, och eftersom vi såg slusket närma sig blev det till att springa resterande vägen.
På tillbaka vägen lugnade vi oss iaf med att vi hade varmt kaffe att hälla över sluskfan :)
Nog om det se filmen! :)



                                ♥
               Fine is not a feeling...


 

 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0