i will leave my troubles behind

Hallå, då var man hemma från allt rännande igen. Kan ju säga att jag och Martina haft otroligt kul under den här tiden som varit. Vi har varit i Sundsvall/Ånge där det mest bestod av en massa mys och fest men framför allt, att träffa allt folk! Dom är lite små knasiga där nere måste jag säga. Dom har vissa ord som man bara inte kunde undgå att lyfta på ett ögonbryn, tex: bjuppa?! Vem i hela fridens namn kom på ordet bjuppa, haha. För dom som inte redan listat ut vad som menas med det så är det samma sak som bjud? Vi har iaf haft otroligt kul åt det där ;) Vi har även suttit och lyssnat på alla rykten som vi tydligen inte fick missa, kan ju till lägga att man nu lyfte det andra ögonbrynet! Eftersom det inte är allt för stort finns det rykten om alla, mamman Shrek var tydligen hemsk. Hennes barn som kallades för skrik och panik var faktiskt värre. Fast det som fick ögonen att spärras upp tillsammans med dom passande ögonbrynen var nog när dom nämnde ett namn vars ej bör nämnas xD Var länge sen jag skrattat så mkt iaf, kunde inte föreställa mej att det var sånt vuxna människor satt och konverserade om. Men nu ska jag inte få Ånge att framstå som en skvallrande byhåla. Nej,nej. Alla har ljusa sidor också....mer eller mindre ^^ Får inte missa att nämna alla roliga kvällar vi haft nere i källaren där vi bodde. Har aldrig skrattat så mycket med nån annan förut. Har sån otrolig tur att jag har en sån bra vän som Martina Sandström! Vi har till och med böjat avsluta varandras meningar, göra samma sak somtidigt och oftast tycka samma sak. Såklart har vi våra heta diskussioner men måste säga att dom går över lika fort. Så tack för att du finns i mitt liv sötnos!

Ännu ett exempel på att vi behöver varandra här i livet fick vi ju ett gott exempel på i helgen! =D hahah. Det var nämligen så att jag och Martina ville bort från stan lika fort som vi kom tillbaka från Ånge. Så vi satte oss på bussen på väg till Persön där Martina har stuga. Väl inne i stugan var det ca -1,5 grader. Vi delade upp sysslorna som så att Martina skulle börja att städa bort det värsta och sen göra upp en eld medans jag skulle börja laga mat (Kyckling med wook och ris). Efter ca. en timme började både jag och Martina bli enormmt irirterade... Kycklingen jag skulle steka ville absolut inte tina, riset fastnade i kastrullen och jag hittade ingen konservöppnare till wookgrönsakerna. Martina där emot satt fortfarande framför kaminen med tändaren i högsta hugg och tröck in mer och mer ved utan resultat. Vi beslöt oss att byta sysslor och alla problem var lösta på ca.5 min. Är det så det ska vara ? Hon har mvg i träslöjd och jag i hemkunskap? Kan ju inte påstå att det syns ;) Sen satt vi och åt framför brasan i tjocka vintejacker, tjocksockar och lovikavantar, det var en fröjd för ögat kan jag lova! Sen lite senare kom Per och Jocke också. Så vi satt och spelade kort och såg på film osv. Vid 07.30 beslöt sig jag och Martina för att gå och sova. Kan ju säga att man är lite småtrött nu. Men det spelar ingen roll, för ikväll blir det fest! Varken jag eller Martina var sugna på att festa, men nu kan man ju inte sitta hemma. Så det lär inte bli en allt för sen kväll ikväll :) Nu ska jag springa ner till handlarn och göra ett besök hos surtanten, måste köpa lite grejjer till maten. Jag ska nämligen laga mat med min bror, tro det eller ej. Han har redan börjat så ska väl gå och hjälpa honom. Biler från lovet kommer lite senare! :)
hejs!<3







Kommentarer
rebeccai

Du är utmanad! :)

2008-11-02 14:05:36
URL: http://rebeccai.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0