När blodsbanden brister

Fyfan....Vilken dag. Hade bara en riktig lektion men jag kan ju säga att jag halvsov genom den! På morgonen dom första 90min hade vi kondittion. Jag tänkte att vi lär väl få springa en massa varv i blåhallen eller nån typ av hinderbana. Kan ju säga att jag var helt ute och cykla med min gissning! Det vart (som jag skulle kallat det) 100% fys i 90 min....slutade i kaos. Folk svimmade och spydde. Nä fybubblan. Helt sjukt var det... Men jag kan ju inte säga att man inte känner sig nöjd efter, för jobbigt var bara förnamnet. Sen gick jag och Rebecca på stan ett tag, vi mötte även Frida och Rebecca. Jag hittade några saker jag ska sätta på inköpslistan, har fått börja med en sån eftersom att pengarna tar slut snabbare än vanligt, bara jag som lyckas eller? Blev skyldig mamma en massa pengar eftersom jag och Martina bokade våra biljetter till Ånge igår. Känns verkligen enormt skönt att bara få komma bort och träffa lite nytt folk, förhoppningsvis.

Nu ska jag faktiskt gå och läsa en bok som jag påbörjat, sjukt bra faktiskt. När blodsbanden brister heter den. Handlar om en mamma med sin 2 åriga son. Han har varit med om sexuellt övergrepp av sin far. När hans mamma (som börjat märka spår av detta) tar kontakt med socialen osv. är det ingen som tror henne. Hon blir istället dumförklarad och pappan ser ut som den goda förebilden som förälder genom sitt falska beteende. Mamman har risk att förlora vårdnaden om sin son till pappan på grund av sin frustration, hon får inte ngn hjälp och blir inte trodd! 

    
                                                                                         

Kommentarer
Anonym

hahah, nedu! :D

2008-10-21 21:57:59

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0