Sömnlösa nätter..

Nu för tiden är nätterna allt oftare sömnlösa och istället fylda med grubblande tankar och lugn musik. Just nu är ett sånt tillfälle.
Tankarna snurrar runt som en virvel och samma låt spelas om och om igen. I början gillade jag den inte ens men med tiden blev den bättre. Good Charlotte-Emotionless.
Emotionless, var ordet. Antingen är man så full av känsslor så att man inte vet var man ska ta vägen.
Eller så är man så tom så att ansiktet matchar med den isvita väggfärgen som ögonen ägnar stärre delen åt tiden att studera.
Man är så trött, men orkar ändå inte sova.
Kan det ens gå ihop?!
Jag kom att tänka på ett citat som jag en gång läst, har dock gjort om den så att det är någon som fattar poängen: 

                                           - ´´Marcus är psykolog och sitter på en 
                                                parkbänk tillsammans med den otroligt interligenta 
                                                värstingen Jan. 
                                                Psykologen Marcus uttrycker sig i stil med:
                                                I dina böcker kan du läsa dig till allt. Du är så
                                                smart att du kan rabbla dom mesta matteformler
                                                som ett rinnande vatten. Du har även läst 
                                                konsthistoria och du kan säkerligen beskriva
                                                alla de olika detaljer i takmålningarna i
                                                Sixtinska kapellet med inlevelse.
                                                Men du kan inte berätta hur det luktade, 
                                                för du har aldrig varit där... 



Klockan har nu börjat närma sig 02:00 och här ligger jag...fortfarande.
Inte bra alls. Måste göra ett ytterligare försök om jag ska orka med morgondagens tidigaste lekion-löpning.
Får se om det ens blir någon skola för mig i morgon. Hälsan är inte precis i topp form. Kanske beror på att min bror även blivit sjuk. Lär ju heller inte vara den piggaste efter den här natten!
Har dock utvecklingssamtal i morgon, känns som att jag verkligen borde gå på det eftersom jag helt glömde bort det förra veckan och nu fick en ny tid. Kanske bara blir att skippa första lektionen och sen fara på utvecklingssamtalet och engelskan där vi ser på High School Musical. Jag har en sån rolig klass ändå, alla sitter och sjunger med i låtarna. Det sägs ju att man mår bättre av skratt, så blir nog att följa min plan ovan. 
Jag får se hur det blir med det. Nu ska jag hoppas på att John-Blund vill göra ett besök hemma hos mig. 
God natt alle sammans! :) 

* Vissa saker vill man inte ha reda på,
   även om svaret är det ända man behöver... 


                       


Kommentarer
linnea

du är en lysande stjärna, min stjärna! :)

2008-11-10 23:46:55
URL: http://linneaajs.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0